Sunday, February 13, 2011

Indahnya Sekebun Cinta Taman Firdausi.....

Alhamdulillah...
Bersyukur Kepada Ilahi...
Pada tanggal 11.02.2011, program Sekebun Cinta Taman Firdausi berjalan dengan lancar dan mendapat sambutan hangat daripada mahasiswa dan mahasiswi sekitar UTM. Penceramah jemputan, Ustaz Dr. Hj. Ismail Mustari ternyata memberi impak yang mendalam terhadap mahasiswa tentang CINTA. Begitu indah dan puitis segala informasi yang diberikan.


Program ini diadakan bersempena sambutan Hari Kekasih atau Valentine Day yang telah difatwakan haram oleh Ahli Jawatankuasa Fatwa Negeri Johor pada 25 Zulkaedah 1426 Hijriah bersamaan 27 hb Disember 2005 Miladiah. Umat Islam DILARANG menyambut perayaan ini. Biarlah kita mencari cinta yang hakiki serta di redhai Allah S.W.T.


Pengarah Program, Hilmi Abd. Khalim.
Pengarah program 'Sekebun Cinta Taman Firdausi', Hilmi Abd. Khalim ternyata bersyukur dengan sambutan hangat mahasiswa UTM. Ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Dr. Hj. Ismail Mustari begitu mantap dan para mahasiswa terhibur dengan kisah serta celoteh ustaz semasa ceramah ini diadakan.


Ustaz Dr. Hj. Ismail Mustari Ketika Memberi Ceramah.


Gambar-gambar sepanjang program Sekebun Cinta Taman Firdausi.....


Abang We...

Mantan Presiden, Khairul & Presiden PMI UTM, Zaki Haron..
Ustaz Dr. Hj. Ismail Mustari.


Renungan Tajam Pengerusi LTKS, Muhamad Saihan.





Penyampaian Cenderahati.

Hamba 'Abang Baju Hijau', berharap agar program keagamaan seperti ini akan berterusan dan dapat memberikan input-input yang lebih berguna dan segar kepada mahasiswa akan datang. Amin....






No comments: