Saturday, August 22, 2009

IHRAM 2009

IHram atau Ihya Ramadhan diadakan setiap kali bulan Ramadhan. Sepanjang bulan Ramadhan ini, pelbagai aktiviti akan diadakan bagi memeriahkan bulan yang penuh baroqah ini dengan amal ibadah.

LTKS kTDI telah merangka pelbagai program yang boleh disertai oleh warga KTDI bagi mengisi asa terluang mereka dengan aktiviti yang berfaedah. (maklumat lanjut akan diberitahu dari semasa ke semasa)

Seperti tahun-tahun sebelum ini, Solat jemaah maghrib dan Isyak serta solat terawih di adakan di Dewan Sri Resak. selepas solat terawih diadakan pula Moreh. Tambahan baru untuk tahun ini pula, majlis bersahur akan diadakan di surau an-Nasuha bagi muslimat. Bayaran RM2 dikenakan. sebelum bersahur akan diadakan qiamulai. kepada mereka yang berminat untuk bersahur bersama-sama bolehlah memberikan nama kepada saudari Khalisah di talian 013-7048935.

Tadarus al-Quran juga diadakan setiap petang selepas Solat Asar di surau An-Nasuha (M27) untuk musimat dan selepas solat terawih di Dewan Resak untuk muslimin.

Oleh itu kami di LTKS KTDI menyeru warga KTDI khususnya untuk sama-sama memeriahkan Ramadhan ini dengan pelbagai program yang akan diadakan. Bersamalah kita menjadikan Ramadhan ini yang terbaik.

No comments: